• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare jooosan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 864
J

jooosan

jag undrar om ngn vet hur mycket de kostar att göra sig av med en häst....ifall man ska avliva den eller om den dör i hagen, vad de kostar när dom ska hämta kroppen o så....inte för att jag ska avliva ngn eller så..ABSOLUT INTE...men nån dag ska de ju med hända :(
behöver ha svar :confused:

Sv: hejhej!

det är nog olika vad det kostar beroende på var man bor, men jag har varit med om att en häst busade och bröt nacken i hagen en gång, de tog då 2000kr för att hämta honom tror jag. det var samma pris som för att de skulle ha tyagit bort honom ockå, men han var ju redan död =(

Jag avlivade min vän den 28/1 det var djurambulansen som gjorde det det kostade 3600:- med avlivning och bortförsling av kroppen

Min ena häst dog i hagen och jag betalade 2600:- till bilen som hämtade. Han kom vid 19-tiden på kvällen så det var väl lite tillägg där.

Ti_Ti

Jag fick ta bort min älskade lilla ponny :cry: för en tid sedan pga att hon bröt benet...och det kostade.. vet (avlivning) 1700kr bort körning och ner grävning 2000kr och beslut från länsvetrinär 300kr, detta hände på slutetet av 04, men nu har avgiften för bortforsling höjds till 3500kr.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
496
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 220
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 795
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka