Hej vill ha svar och tips...

E

emmis86

Hej jag undrar hur långa och hur många max mina promenader med min vovve Diezel som är 3mån får vara om dan...
Tacksam för alla svar o tips...
MVH...

Sv: Hej vill ha svar och tips...

Gå inte för långa sträckor i början när han är så ung. Gjorde så med min papillonvalp, stövlade flera km varje dag i ur och skur från första dan. Då var han 8 veckor. När han var runt 5 år fick han hjärtproblem med hjärtmedicin som följd. Efter röntgen fick jag reda på att hjärtat var kraftigt förstorat. Veterinären jämförde hundens dagliga motion med en idrottsman som tränar mycket. Då växer hjärtat även på dom. Så nu har jag lärt mig, nästa valp skall INTE få så mycket motion i början. Om detta stämmer vet jag inte, men det verkar logiskt. Trots detta blev min lille Tuzzen 10 år i alla fall.

Sv: Hej vill ha svar och tips...

Jag tycker inte du ska gå promenader alls, utan kanske ta med den ut i kvarteret eller åk ut i skogen / något grönområde och låt den springa runt och nosa och busa en stund istället.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur