Hej Travfolk - jag behöver er hjälp

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fredrik_
  • Startdatum Startdatum
F

Fredrik_

jag vill ha bomull i öronen på min häst när den skrittas igång efter boxvila, men hon skakar ur det när hon ruskar på huvudet och nåt upplopp skall vi ju inte ha...

Jaghar provat lite olikavrianter stora små men hon får ut det - och då blir ju effekten den motsatta

Några tips - vilka sitter bäst?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hej Travfolk - jag behöver er hjälp

Ta bomull, proppa i öronen och sen fort på med en huva .. så borde hon inte få ur dom ? :D
(Maha, om du tar gummi-tut-öron borde hon inte heller få ur dom, rätt döv blir hon med .. :D)

:p;)

Har samma problem med en av mina. Men det är bomull och huva ovanpå som gäller där. Då försöker hon inte ens. :D

Annars får du väl prova å limma dit dom .. :angel::D
Sorry, jag är på skämt humör .. :D

-Äsch,det billigaste sättet är att köpa en vanlig svamp (i valfri färg) å klippa till dom till runda passande bollar..(rosa blir rätt tufft..hehe):rofl::rofl::rofl:

-Äsch,det billigaste sättet är att köpa en vanlig svamp (i valfri färg) å klippa till dom till runda passande bollar..(rosa blir rätt tufft..hehe):rofl::rofl::rofl:

Funkar inte alltid dock. Finns de som skakar ur sig dem med. *egen erfarenhet*

Fråga efter "tystatussar" man klämmer i hop dom, proppar i dom, så sväller dom i öronen å då blir det svårt att skaka ur:)
Annars så är det nog bara att ta på bommul å luva med stutar:p

Fråga efter "tystatussar" man klämmer i hop dom, proppar i dom, så sväller dom i öronen å då blir det svårt att skaka ur:)
Annars så är det nog bara att ta på bommul å luva med stutar:p

Det är sådana som säljs på Ladugårdsinrede dit jag länkade ovan. Tysto hette de från början, jag vet inte vad de kallas nu. En del hästar blir irriterade av dem, men man kan ju prova.

vad är det dom säger:
Stora hjärnor tänker lika:D

jag använder inte bomull utan "skydd" till mina hästar pga att jag har sett alldeles för många hästar med "öronen fulla" även när de inte ska ha det... Risken att delar av bomullen fastnar och blir kvar i öronen (kan ge infektioner mm) är överhängande så används nylonstrumpa utanpå bomullen för att förhindra detta. ;)

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 344
Senast: Acto
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 113
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 836
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka