S
Sunshine in The Rain
Jag är verkligen förtvivlad!
Min älskade schäfertik hänger på en skör tråd och det verkar snart som att alla är emot henne.
För att förtydliga det hela lite från början... Mitt ex ville ha hund. Jag kunde inte neka honom, så första annonsen han får syn på är....schäfer! Han var jättelycklig och enligt honom så hade han alltid ääälskat schäfrar över allt!!!
Om man nu alltid har älskat schäfrar; vet man då inte något om röntgade, godkända föräldrar och sånt? Redan här började jag tveka på om det här var en normalt funtad person. (vilket jag alltför sent fick erfara!) Redan som valp när jag skulle visa grunderna med min hund för honom. Detta var det första "träningspasset" med "husse"...men iaf....efter en hel del gnäll från hunden, och hur många koppelryck som helst, senare gick dom in ömsom släpande ömsom springer så mkt det går kommer dom tilslut till dörren. Där han är jätteirriterad och vi börjar tjafsa. Jag personligen är för positiv förstärkning (och till många näras förtret så används det inga hel el halvstrypkoppel till mina hundar. Tycker att dom ska klara av ett vanligt halsband med slakt koppel under promenaderna utan att störa hundens kropp om möjligt)
Jag undvek den här lilla sötnosen kunde för att egoistiskt nog ville jag inte fästa mig vid henne, för jag kände det på mig att vårt förhållande inte skulle hålla. Den här underbara valpen fick det bara sämre och sämre. Han brydde sig inte om att hunden måste kissa ganska ofta utan lät henne göra det lite överallt i stället.
Så förnedrande! En dag kom jag dit till honom och blev helt chokad av det jag såg! Jag gav honom en sån utskällning så han inte var värd ett ruttet lingon! i detta ögonblick som våran maktkamp pågick satt lilla sunny som ja trodde skulle skyddas i min famn för jag var livrädd för slaget som vad påväg!
Det kom inget slag denna gången utan han grep plötsligt om mina handleder, samtidigt slog sunny sig av fallet som jag hade orsakat! JAG!!!
Efter hela dramat var klart beslöt jag mig för att det går inte att vara med en sån jävla idiot rent ut sagt! Så gjorde slut. Vet att jag borde gått till polisen direkt eftersom mina armar han hållt i när jag tappade sunny, var full med bortbränt skinn. ungefär som när man har riktigt hemsk soskav kändes det. (det var inte enda gången nåt sånt här hände. oftast var det grejer jag slog mig i som tex lådor dörrar. Han "råkade" putta" in mig! (måste bara tillägga att han är närmare 30 år...*ehh*...omogen?
Hela historien slutade i alla fall med att han han ville flytta hem till sin kompis och där kan han ju inte ha någon hund! Det går ju inte att festa då! Jag tog med mig hunden hem omedelbart och kollade igenon henne. Det enda problemet jag kände mig osäker på att hon verkade bli mer och med vaksam mot främmande män. Det blev värre nästan omärkligt långsamt
Jag och min nuvarande kille/sambo gör nu allt vi kan för henne ,men vi måste försöka få hjälp för det har visat sig att hon hade stora förändringar i vänster höft vilket verkade var gott resultat med operation om vi genomför den. Men vi måste ju ta hänsyn till att hon faktiskt är aggressiv dock troligtvis åt det rädda hållet
hon har ett väldigt väldigt annorlunda beteende. Kan inte förklara riktigt...
I övrigt sen jag tagit över henne så han hon blivit sitt livliga, spralliga jag igen! och har gjort stora framgångar
men jag måste erkänna att jag inte klarar ut detta själv! Hon har ett lugnt liv , med tyvärr enl. vet rekommendationer inte mkt motin, men gärngympar henne så ofta hon vill och orkar. Sunny är med mig överallt och trodde alldrig att jag skulle komma att älska henne så vansinnigt mkt som jag gör! Dagen som beslutet måste tas kommer bara narmre och närmre och det gör mig så arg och förvivlad! Hon är ju bara 2!!
Var bara tvungen att skriva av mig lite...Har inte så många som förstår häromkring....
Blir väldigt tacksam om ni skulle kunna ge mig lite tips på ny ras?
jag är väldigt aktiv har hållt på mest med lydnad men är öppen för förslag på bruksgrenarna.
Vill helst ha en större ras med kort päls.
gärna en hund som accepterar alla men ha "valt" ut en som den kommer nämre
Jag har även häst så det är bra om hunden kan vara med i stallet och på vissa ridturer.
Vill ha en arbetsvillig (gärna som schäfern;arbetssökande)
Allt alla krav måste ju inte passa givetvis, men jag hoppas på att någon kan ge lite tips runt valpköpet.
För att förtydliga det hela lite från början... Mitt ex ville ha hund. Jag kunde inte neka honom, så första annonsen han får syn på är....schäfer! Han var jättelycklig och enligt honom så hade han alltid ääälskat schäfrar över allt!!!
Jag undvek den här lilla sötnosen kunde för att egoistiskt nog ville jag inte fästa mig vid henne, för jag kände det på mig att vårt förhållande inte skulle hålla. Den här underbara valpen fick det bara sämre och sämre. Han brydde sig inte om att hunden måste kissa ganska ofta utan lät henne göra det lite överallt i stället.
Så förnedrande! En dag kom jag dit till honom och blev helt chokad av det jag såg! Jag gav honom en sån utskällning så han inte var värd ett ruttet lingon! i detta ögonblick som våran maktkamp pågick satt lilla sunny som ja trodde skulle skyddas i min famn för jag var livrädd för slaget som vad påväg!
Det kom inget slag denna gången utan han grep plötsligt om mina handleder, samtidigt slog sunny sig av fallet som jag hade orsakat! JAG!!!
Hela historien slutade i alla fall med att han han ville flytta hem till sin kompis och där kan han ju inte ha någon hund! Det går ju inte att festa då! Jag tog med mig hunden hem omedelbart och kollade igenon henne. Det enda problemet jag kände mig osäker på att hon verkade bli mer och med vaksam mot främmande män. Det blev värre nästan omärkligt långsamt
Jag och min nuvarande kille/sambo gör nu allt vi kan för henne ,men vi måste försöka få hjälp för det har visat sig att hon hade stora förändringar i vänster höft vilket verkade var gott resultat med operation om vi genomför den. Men vi måste ju ta hänsyn till att hon faktiskt är aggressiv dock troligtvis åt det rädda hållet
I övrigt sen jag tagit över henne så han hon blivit sitt livliga, spralliga jag igen! och har gjort stora framgångar

Var bara tvungen att skriva av mig lite...Har inte så många som förstår häromkring....
Blir väldigt tacksam om ni skulle kunna ge mig lite tips på ny ras?
jag är väldigt aktiv har hållt på mest med lydnad men är öppen för förslag på bruksgrenarna.
Vill helst ha en större ras med kort päls.
gärna en hund som accepterar alla men ha "valt" ut en som den kommer nämre
Jag har även häst så det är bra om hunden kan vara med i stallet och på vissa ridturer.
Vill ha en arbetsvillig (gärna som schäfern;arbetssökande)
Allt alla krav måste ju inte passa givetvis, men jag hoppas på att någon kan ge lite tips runt valpköpet.

Senast ändrad av en moderator: