R

Rebecka

Tror inte denna ligger rätt men jag har en fråga anyway. Kan en valack gå med ett sto och dennes ettåring som inte är avvänjd? Dum fråga, säkert, men jag behöver veta.

Sv: hehe ?

Beror helt på individerna. Vissa valacker kan inte gå med ston alls för de försöker att betäcka dem. Med risk för skdor och infektioner som följd. Andra bryr sig inte och går väldigt bra att ihop med ston.
Däremot finns risk att ettåringen om det är en hingst kan betäcka sin mor, när den är så gammal. Så jag hoppas att ettåringen är ett sto.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: mars
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 260
Senast: Sasse
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 075
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar