Toppur

Trådstartare
R.I.P Hector

Igår. 9 februari var vi tvungna att avliva våran hund som vi har haft sedan han var valp, vi köpte honom när jag var 9 år.

Allting började i lördags kväll när han började spy, vi tänkte att han säkert hade ätit hästbajs eller nåt liknanade.Han spydde hela natten mellan lör-sön.
Han var fortfarande dålig på söndagen och han varken drack eller åt.
På måndagen åkte pappa till vår veterinär i centrum med honom,där dom konstaterade att han skulle behöva ha dropp i 8 timmar, dock kunde dom inte göra nåt så de blev att åka vidare till en annan klinik.När han kom dit fick han dropp och smärtlindring och blev genast piggare och gladare och dom trodde att han skulle få åka hem redan dagen efter.. Men så blev det inte, vid lunch tid igår fick vi veta att han hade tumörer på levern och det inte fanns nåt att göra... Så på eftermiddagen åkte vi in och tog farväl utav honom.. De var så hemskt att se honom,hur han hade kunnat tunna ur såå mycket på bara några dagar..Man märkte direkt att allt inte var som de skulle... Min bästavän fick då somna in i mitt knä..

Jag kommer aldrig glömma min älskade vovve och alla minnen vi har tillsammans..Hur stark och tapper han var som stod ut. Hur allt vände på en halv dag..Att han var med och hjälpte till att morgonfodra i stallet på lördag morgon och sprang runt och jagade katter och sen på kvällen blev så sjuk.
Älskade hunden.
Han hade verkligen något specciellt.så mycket personlighet är det inte många hundar som har.






Jag kommer aldrig att glömma dig

Kännde bara att jag behövde skriva av mig lite,förlåt för osammanhändande text.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: JosephineR
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 115
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp