Heartbreaker

Miss Sixty

Trådstartare
Eftersom jag ska åka och provrida en häst efter Heartbreaker så undrar jag vad jag kan förvänta mig för psyke och vad han brukar medärva?

Berätta gärna allt ni vet om hingsten.

Sv: Heartbreaker

Man kan väl förvänta sig att den ska kunna hoppa, med rygg och elasticitet... Och vara rätt snygg att se på kanske. Ridbarheten lämnar jag till andra, mer kunniga att kommentera.

Har för mig att Ponnyryttaren rider en häst efter Heartbreaker, kolla med henne! :)

Syster min har en e:heartbreaker som jag nyss va ute o red för att undersöka åt dig ;) (skoja, jag är hästvakt när hon är ute o roar sig med skidåkning).
Hon rör sig fint, trevliga gångarter och en bra galopp med tryck i. Hoppar bra o spänstigt, men det som saknas hos henne är styrka och det avspeglas i det mesta.
Vacker att se på vet jag inte om jag tycker om H hästarna, väldigt olika de jag sett men inte "generellt veckar hästar". Viktory-M som går 140 klasser med en Hellström är väl inte någon skönhet tkr iaf jag och den vi har är lite i samma typ, men med lite jobb o rätta muskler ser väl alla fina ut.
Våran är ue: Ulft, som är pappa till bla. Ferro.
Han är farfar till Peder Fredricssons Woungaro.
Enligt SJA.it är han pappa åt åtminstonde 94 hästar som gått int. hoppning.
Har ju ett 10-20 tal gk. söner också, bla Toulon som tävlas av en fransman.
Just ja, när jag va i england vann en son, tror han hette Romanov, en stor final där med Philip Spivey (kommer inte ihåg vilken, dom har så många, men de stog om honom överallt iaf!)

hoppas de gav ngt iaf ;)

Jag har en D-ponny vars farfar är Heartbreaker, pappa är Toulon.

Hon är en mkt nyfiken och vacker häst att se på, blank av sig själv.
Hon har enorm arbetsvilja och ÄLSKAR att hoppa. Hon hoppar med mkt rygg och spänstighet. Som 5-åring hoppade hon 140 cm. (150 cm utan tyttare) Har enormt kraftfull galopp och "fixar" det mesta själv inom hoppningen så som avstånd etc. Pigg och glad. Väldigt snäll och har aldrig sparkat ngn eller bitit. Hon älskar barn. Hon har ALDRIG stannat på ett hinder, det finns inte i hennes värld. Hon hoppar allt man styr mot. I Dressyren jobbar hon i rätt form utan att man gör ngt. (Du kan praktiskt taget ha långa tyglar och hon går kvar i form). Hon har ett fint steg och hon skulle kunna bli ngt även inom dressyren. (men hon gillar hoppning mest). Hon gillar nya hästar och är lätt att ha med sig. Kan förövrigt säga att hon är 6 år nu.

Ja, jag är väldigt nöjd med henne :bow:

Min älskling är efter Heartbreaker! Min häst är väldigt speciell både att rida och hantera. Han är het i hoppningen och rätt svår riden. Men han hoppar super fint och han har verkligen viljan och "huvudet" som en hopphäst behöver!

Och så är han snygg också;)

babe1f75-b240-4b1a-ab66-abaf2ac223d.jpg

4bd6c5e9-ca0a-4771-902a-c765c4e5539.jpg

4a417a55-7b4d-4a4a-9d1f-bca84b50853.jpg

Och såhär hoppar han(Om du e intresserad av det då hehe;) Inte den bästa videon o så direkt, men hade ingen annan uppladdad)

http://s40.photobucket.com/albums/e210/ponnyryttaren/?action=view&current=RoadRunnerELITKungsbacka005.flv

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 155
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 083
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets skattebesked
  • Vilken vagn?
  • Göra egen Kombucha?

Hund, Katt, Andra Djur