Heart of oak?!?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anna_lundsbo
  • Startdatum Startdatum
A

anna_lundsbo

Hej! Jag ska köpa ett fullblodssto för att använda i halvblodsavel.
Den jag ska titta på imorgon är dräktig med Heart of oak.

Hur är det med levande föl avg för honom?
Kan inte hitta något på nätet!
Finns det någon sida med info om hingstar godkända inom galoppen?

Tror ni att det går och sälja den eventuella fölungen/unghäst?

Det verkar inte helt lätt att hitta ett trevligt sto, var köper Ni hästar?

Hoppas att Ni kan hjälpa mej!

MVH Anna

Sv: Heart of oak?!?!

Hej på dej Annika, det va inte igår man hörde av dig. Kul o se att du fortfarande lever ;)

Hur går det med pållarna? Här går det finfint, åringen har varit ute på sin första ridtur idag, gick strålande. Han är väldigt lättlärt och älskar att ha något att göra. Behöver inte skicka iväg honom till dig för inridning, jag har ju bara Narre att rida eftersom Nogge är såld så tiden räcker till för Sport Star.

Önskar dig en fin vintersäsong.

Mvh
Marie Björk

Allt är barar bra! Jag tänkte att du hör väl av dig ifall du behöver hjälp. Hästarna mår överlag bra. Mina egna börjar komma igång efter vila och även tvååringarna jag har i träning börjar närma sig kval.

Kul att det går så bra med åringen!

Kram Annika

Hej!
Idag var jag och tittade på stoet!
Trevlig!
MEN Heart of Oak var ju såååå himla fin!
Vilken utstrålning!
Jag kan inte mycket om galoppörer, men jag hade kunnat ta hem honom till dressyrhäst!
Vilken fantastisk utstrålning!
Det så ut som han var i full träning, fast det är han ju inte.
Fint musklad från topp till tå. Och snäll o gosig!
Han såg ju inte direkt ut som jag förväntade mig.
En rejäl pålle!
Kul att se så fina fullblod!

Anna

Va det möjligtvis så att du tittade på stoet hos Sonja Olsson? Jag köpte min åring av henne i Augusti och tittade givetvis på hingstarna när jag ändå va där, min är efter Desert Sport.
Jag gillade alla hingstarna, rejäla med mkt massa och coola som få.
Alla va de väldigt fina i hull och kondition. Sonja är en väldigt trevlig kvinna.

Det stämmer bra! Fast stoet är inte Sonjas.
Fantastiskt fina hästar, inte en mager så långt ögat nådde, och rent o snyggt i stallet. Kul!"
:rofl:
Vilken av hinstarna var din efter, fuxen med bläs eller den mörkbruna?
Jag har inte koll på vilken som är vilken av de andra 2 ?!?!

Senast ändrad av en moderator:

Min åring är efter Desert Sport, den bruna hingsten, ganska liten, runt 156 hög med mkt massa!
Jag är jättenöjd med köpet, han sköter sig galant.

Sonja är lika pedant som jag, en störtskön dam som är väldigt mån om sina hästar, jag brukar ringa och prata med henne emellanåt för att tala om hur perfekt Sport Star sköter sig, hon blir lika tossig varje gång man ringer, skratt! :rofl:

Vad är det för namn på stoet? Nyfiken :angel:

Vad tufft att höra om den hästen, min pappa med familj importerade honom från något ställe.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
Avel Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs! Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093)...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Sighttosee
·
Avel Hej! :) Eftersom jag är nybörjare på allt inom avel så skulle jag vilja ha lite tips och tankar om att välja/hitta rätt hingst till...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025