Head shaker eller inte?

B

Biscuits

Vi har ägnat 1,5 dgr på Strömsholm med vårt Russ som lider av någonting diffust som gör att han är helt oridbar. Går rätt bra tills han kommer till ett skogsbryn, t.ex sen stannar han och står mest på bakbenen om man uppmanar med spö eller skänklar. Är man kvar på platsen en stund börjar han frusta, ticksa och slänga med huvudet och dra mulen i backen. Kommer han ifrån området lättar symtomen... Head Shaker masken funkar ej. Är OK att rida på volten om inte motvilligt där det inte är buskage. På Strömsholm har man gjort Head Shaker provet 2 ggr utan att se det resultat som man vill ha, har gjort böjprov runtom ifall han har ont nånstans, kollat ryggen, endoskopi för att kolla näsa, svaljet, röntgat huvudet och kollat tänder och ögon. Nu ska han gå på smärtlindring 10 dgr för att se om symtomen försvinner, gör det inte det har han väl inte ont nånstans utan det kanske är en otypisk head shaking ändå... finns det någon som fått ordning på sin häst med dessa symtom?

Sv: Head shaker eller inte?

Är han lika året om? Annars känns dte spontana ju som att det är insekter vid buskagen/skogsbrynen som på något vis stör honom?

Andra tanken var ju synen men den hade ni ju kollat.

Jobbigt läge, och hoppas det löser sig!

Sv: Head shaker eller inte?

min häst reagerade exakt likadant som ert russ.. jag åkte då till en klink för att kolla vad som va fel.. De tog blodprover o kollade i hals o näsa. visade säg att hon va pollenallergisk.. så jag tycker ni ska åka till en klinik o ta prover.. lycka till

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka