aemaria

Trådstartare
Vill någon hjälpa en novis?
Hd och Ad är väl höftleds- samt armbågsröntgen, eller?
Jag antar också att ett "Ua" betyder utan anmärkning. Men hur är det om en hund fått A eller B? Vad betyder detta?

//a

A och B på höfter motsvarar gamla tiders UA, dvs helt OK höfter. A är helt utan anmärkningar och B med så små anmärkningar att det inte har någon betydelse, även om det inte är klockrent.

Mvh
Duvan

Hd står för HöftledsDysplasi och AD för ArmbågsledsDysplasi men vad jag förstår det så kan de inte ha dysplasi i armbågarna utan det är arthros (pålagringar) de har i sådana fall.

Jo, så kan man också se det. Fast i praktiken betyder det att A är vad man skulle önska att alla hade, och B är inte fullt lika bra, men fortfarande helt OK.

Mvh
Duvan

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 038
Senast: bollen__
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 839
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 740
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II