Haya vänder sig till de nationella förbunden

Sv: Haya vänder sig till de nationella förbunden

BRA!!! Helst borde hon backa hela vägen ur FEI! :devil:

BRA!!! Helst borde hon backa hela vägen ur FEI! :devil:

Instämmer!

Tycker inte att det är lämpligt alls att ha en ordförande för FEI, vars man har åkt fast för att ha dopade distanshästar... Osmakligt! Särskilt när det diskuteras en sådan här fråga.

Så hon ska få åka dit på grund av något som hennes man har gjort? Låter ju verkligen rättvist :cool:.

Det är ju iofs inte hennes fel att hennes man använt doping.

Men! Hon agerade helt klart fel, och oläpligt just pga att hennes man dopat sina hästar, då hon försöker få dopingpreparat godkända.

Man kanske inte kan göra Haya ansvarig för vad hennes man gjort och inte gjort, men det hela är ju sannerligen lite skumt...
Men hur det än är så är det dags för en ordentlig lista på vad som är tillåtet och vad som är förbjudet!!! I dagsläget är ju till och med HELOSAN otillåten medicinering....

Är Helosan otillåtet? Varför då?
Visste inte ens att det var onyttigt.

Nej haya kan inte vara ansvarig för sin mans handlingar... Men! Hon är deffinitivbt ansvarig för att hon försökte få igenom en lista på dopingpreparat godkänd...
Och det tycker jag är fruktansvärt. Hennes man ska stå sitt kast!

Helosan är enligt vår tyska veterinär klassat som otillåten medikation klass B då det innehåller glycerin som tydligen ska stå med på ngn lista.... Enligt min logik är då oxå sadeltvål otillåtet (innehåller ju oxå glycerin...) Men själva problemet är ju oxå att ingen veterinär riktigt vågar säga ngt då reglerna tyvärr är väldigt luddiga. Tror iofs att man måste använda VÄLDIGT mkt Helosan för att det ska ge utslag i en kontroll men det är inte utan att man blir försiktig...

Verkar ju lite virrigt.
Jag tävlar inte själv så har ingen koll på det där.

Använder inte islandshästägare Helosan Sol på mularna på hästar med exem?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
  • Artikel Artikel
Hästnyheter FEI kommer att hålla en extraordinär generalförsamling för att förlänga mandatperioden för sin ordförande. 100 nationella förbund har...
Svar
0
· Visningar
634
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har skrivit mindre än jag har velat den sista tiden. Skrivandet är ju så välgörande för mig, jag skulle gärna vilja skriva mer...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama