Havrekross

annoj

Trådstartare
Jag bara undrar hur länge håller krossad havre alltså näringsmässigt om man krossar den själv? Funderar på hur mycket man ska krossa i taget. Åker till en kompis som har kross som bor någon mil ifrån mig.

Sv: Havrekross

Vet inte hålbarhets tid, bara vet den havregryn jag har i skåpet är ett år gammle och smaker lika gott :d
Räkna utt hur månge kg det gå åt en vecka och säjer till kommpis "SÄTT PÅ KAFFEE, JAG KOMMER"

För att alla näringsvärden ska vara intakta ska krossad havre konsumeras så fort som möjligt, så krossa du för 1-2 veckor i taget.

Det är väl inte i första hand näringsvärdet som sjunker, det är den hygieniska biten också.

Krossad spannmål härsknar fort när fettet kommer i kontakt luften.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: amsway
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar