malinsky

Trådstartare
Hur gör ni som fodrar med havre. Om hästen kommer att gå lite lugnare/stå ngn dag, minskar ni på havren då (för de hästar som inte kan äta "för mycket")

Hur länge ska hästen vila för att ni ändrar foderstaten öht?

Sv: Havre

jag ger min svarthavre. inte samma energi i men samma fettmängd, eller vad de kallas :D
lite energi är det men inte alls så mkt som vanlig havre
märkte på min arab att svarthavre räckte, om man tittar på energibehovet. Blev stor skillnad på ridningen. Så havre blir det väl raketfart med :rofl:

Sv: Havre

Min häst har mellan 1-2 vilodagar/vecka, och då ändrar jag inget på foderstaten. Däremot under långvarig vila, typ 2 veckor eller mer(våran vintervila och sommarbetet, då) så ändrar jag foderstaten.
Jag tror inte riktigt på att hålla på att ändra en foderstat för nån dags vila. Har då funkat alldeles utmärkt på mina hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur