Havre= het häst???

zitasmatte

Trådstartare
Har 2 varmblod. Den ena blir väldigt het om den får mkt havre har jag fått veta av förra fodervärden. Den andra som jag har vet vi inte. Förra ägaren har aldrig gett henne havre så hon vet ej. Jag ger dom bägge havre varje dag men mest som "godis" å för att jag ger dom B vitamin olja. Dom kanske får 5 dl per häst. Jag märker inte av något. Hur mkt tror ni man kan ge dom innan man får en sk het häst?? Kanske svårt att svara på. Sen undrar jag om någon vet hur länge själva näringen från havren sitter i,om man nu så att säga får en het häst.

Sv: Havre= het häst???

hej! jag ger mitt halvblod 2kg havre och 4dl betfor samt 0,5kg hestamix, han blir bara het o dryg när han inte tränas ordentligt. men alla hästar är olika endel kan inte äta havre, min grannes travare blir helt knäpp av lite..

men om du ger b-vitamin i flytande form så kan dom bli pigg av det också då det är socker i den flytande :)

Sv: Havre= het häst???

det e jätteolika från häst till häst. vi har en som absolut inte kan äta havre. o sen har vi några som kan äta 2kg havre o 2kg mustang active om dagen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama