Havre för piggare häst?

R

Real_Life

Kan man ge en lat häst havre för att få den lite piggare? Inte för alltid kanske men medans man bygger upp muskler, kondis och lydigheten/känsligheten för drivande hjälper.
Hur mycket havre ska man ge?
Han får nu 1 kg krafft grund, b-vitamin, vitlök, nypon, biotin och morötter.
Har ingen analys på silaget, inte här hemma iallafall.
 
Sv: Havre för piggare häst?

ge någon näve vid varje mål få se om de blir någon skillnad :)
 
Sv: Havre för piggare häst?

Jag rekommenderar att du har en foderstat som är anpassad efter hästens behov. Om hästen får i sig den energi den behöver spelar det ingen roll från vilket fodermedel energin kommer. Byt ut en del av annat kraftfoder mot havre om du vill.
 
Sv: Havre för piggare häst?

hon skrev att hon inte har någon analys på höet, alltså spelar det ingen roll vad hon gör med foderstaten.. lägger hon på 2 kg havre kan det bli bättre eller sämre.. det vet man aldirg.. men vissa hästar är känsliga för havre och blir lite mer "på tårna" av det..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: TinyWiny
·
Ridning Söker hjälp från er som är erfarna i piggare hästar! Själv så föredrar jag en lugnare typ där man behöver driva på, och där det överlag...
2
Svar
22
· Visningar
3 364
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp