Havre det perfekta hästfodret!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Havre det perfekta hästfodret!

En imponerande koncentration av okunskap om hästnutrition! Det intryck man får av flera av vittnesmålen om havrens undergörande effekter är att det rört sig om hästar med proteinbrist som i havren fått i sig mer protein och kunnat utveckla muskler och blivit av med sin bukighet. HH

Jo, verkar sunt !! Men jag fastnade mest för hästen där ammoniak sipprade ut ur ögon och hovar. HH

Ett lite stort jobb för att jag skall ha ork o lust. Försök själv o fråga på ngt du tycker verkar intressant.
PL

Lycanthrope skrev:
Kan inte någon av er kortfattat översätta det intressanta med det ovan? :angel:

Nyfiken*

Menar Du vad som var intressant med länken PL hänvisade till?

Om referatet från Strasserkonferensen om hästnutrition stämmer så blir jag förskräckt över vilken stor okunskap man visar om hästars näringsbehov och matsmältning. Samtidigt kan man bli litet stolt över att de flesta av stamgästerna på Bukefalos fodersida kan mer.HH

Ja, vad säger man?! :crazy:

... Snacka om att internetanvändare (i synnerhet) behöver vara kritiska läsare - för här publiceras *allt* ...

I strasserpublikationen där det skrevs om konferensen ansågs det att informationen som ligger till grund för artikeln var "outstanding".
PL

No shit. Efter en snabb titt i några ordböcker är jag böjd att hålla med. :angel:

Alltså. "OUTSTANDING" kan översättas med "enastående" eller t ex "iögonfallande". Enastående å sin sida förklaras med "ensam i sitt slag" eller "ojämförlig". Det sista alltså "omöjligt att jämföra med något annat" ...

Och läser man Strassers teorier så, då kan vi nästan vara överens med anhängarna om att de verkligen är outstanding ... :devil:

Jag tror att det kan vara svårt med det främmande språket.
Vi kanske skulle ta och översätta en bit var?

Lite väl mkt för att jag skulle känna för det.
Jag har förresten försökt locka hist strasseriterna för en kommentar men det verkar tyst.
PL

Jag tror inte Afrodite vågar sig in i ngn ny diskussion. Hon har fullt upp med att anklaga mig för strasserhat (inte helt fel), bristande ödmjukhet(svårt när man diskuterar med ngn som på hennes grunder anser sig ha lösningen på allt) bristande förmåga att ta åt mig ngt nytt mm mm.
PL

Vore rätt skönt om havre var lösningen på allt men min häst får helt enkelt rännskita av havre. Inte så bra med andra ord. Fast det kanske löser sig om jag petar i henne fyra kg i stället? ;)

Inte_Ung skrev:
Jag tror att det kan vara svårt med det främmande språket.
Vi kanske skulle ta och översätta en bit var?
Nehej då det är nyttigt att träna lite på översättning. Fram med ordboken bara:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka