havadeskapsförgiftning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: havadeskapsförgiftning

Det är nog ganska ovanlig att den börjar tidigare än månad 6. Hur tidigt vet jag inte. Jag fick min diagnos i v 25 och då var barnet redan påverkat.

Första symptomen är högt blodtryck och att man läcker protein i urinen.

Vi tidiga har skrivit en sida som beskriver en hel del. http://www.kanalen.org/vitidiga/fakta/toxikos.php
 
Sv: havadeskapsförgiftning

Blixtrande huvudvärk är också ett symptom...
Jag har vänner som akutsnittats i vecka 25+ och 28+ pga havandeskapsförgiftning i kombination med HELLP syndrom.
Som jag förstått det så har extrem smärta i "ryggen" varit ett symptom för en av mina vänner (organen slås ju ut av HELLP).
 
Sv: havadeskapsförgiftning

Symptom jag fick förra graviditeten var huvudvärk, flimmer för ögonen, svullen i händer, fötter och ansikte, ont i magen. Bm upptäckte ju sen att mitt blodtryck var för högt och jag hade protein i urinen.
Det började i v.36 för mig.
Men kan börja betydligt mycket tidigare.
 
Sv: havadeskapsförgiftning

Efter att ha forkat plus ring till ks ..så har jag nog inte hf. Men nått mysko e det !! Jag har nästan svimmat ca 5 ggr. Det gör ont i magen men mest där man har ont när man har magkatarr. det "ringer" i ena örat .Jag är allmänt trött och vill inget. jag kan sova hur mycket som helst.

jag hade nästan för låga värden av järn (när jag vart inskrinven på mvc )men det var ingen fara.

Så jag har kommit fram till att ant. är jag utarbetat...det är väldigt stressigt på jobbet.

järn brist
eller allmänt sjuk/virus i kroppen.


eller vad tror ni ?
 
Sv: havadeskapsförgiftning

Åk in och be dem kolla vad som är fel (glöm inte journalen så att de kan jämföra med tidigare värden).

Jag har haft två veckor som jag uppfattar som extrema tillväxtveckor under min graviditet, dels v 17 och dels v 30. Båda dessa veckor ligger i faser då barnet går upp i vikt och växer mycket men jag har inte hört någon annan nämna att de har upplevt det så här. Läs på vad som händer i magen just den vecka du är i och se om det kan vara nåt sånt, jag har haft småblödningar, varit extremt trött, stramat i livmodern och känt mig allmänt omöjlig under dessa faser. Det kan ju vara nåt sånt, men åk in för säkerhets skull om det känns "fel" (det känner man ju bäst själv).

www.pampers.se eller http://www.familjeliv.se/Gravid/ är bra ställen att kolla upp vad som händer just denna vecka i din grav.
 
Sv: havadeskapsförgiftning

zilla skrev:
Det gör ont i magen men mest där man har ont när man har magkatarr.

var har man ont då? Någon här ovan skrev att det var smärta mot ryggen, men det kan nog inte jag hålla med om.
Jag hade vansiningt ont i nedre bröstkorgshöjd. Den kom och gick smärtan, när den var som värst fick jag koncentera mig på att andas eftersom det gjorde så ont.
Denna smärta kom alltid när blodtrycket var riktigt högt.

Att svimma så ofta är ju inte helt normalt. Uppfattade inte om du enbart pratat med dem eller varit inne och blivit undersökt. Har du inte blivit undersökt tycker jag du skall åka in, heller en gång för mycket...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 895
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Modest
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp