Shaklima

Trådstartare
Nu har jag funderat ett tag, men inte kommit fram till något vettigt svar, så varför inte fråga er ? ;) :angel:

I vilken klass börjar man tävla med hatt?
är det varlfritt från LA:5, precis som med kandaret, eller börjar man inte med det förrän MSV?
och om man som junior tävlar stor häst i dressyr, får man då rida med hatt, för det får man väl inte om man rider på ponny, för var är skillnaden mellan junior på ponny eller junior på stor häst (förutom fall-höjden :D )?

:confused:

Sv: Hatt?

Man börjar med hatt from medelsvår. Ponnyklasserna har man väl aldrig hatt. Det spelar ingen roll om du är junior på stor häst för alla regler är ju samma på häst oavsett hur gammal du är. Dvs rider du häst så tävlar du på samma villkor som alla andra , det enda som skiljer är ju att du rider på lägre nivå i mästerskapen osv

Senast ändrad:

kan tillägga att man inte måste rida med hatt i ngn klass, om man nu av ngn anledning inte skulle vilja.

lite ot, men när jag var på (fälttävlan) på Irland såg jag en ryttare med den ngt ovanliga kombinationen frack och ridhjälm :D

är det varlfritt från LA:5, precis som med kandaret, eller börjar man inte med det förrän MSV?

det är inte tillåtet att rida m hatt i LA:5, gör man det blir man utesluten -vilket en rätt känd svensk "dressyrtant" fick erfara för några månader sen då hon glömt byta efter en msv, stod om det i ridsport.

kan tillägga att man inte måste rida med hatt i ngn klass, om man nu av ngn anledning inte skulle vilja.

lite ot, men när jag var på (fälttävlan) på Irland såg jag en ryttare med den ngt ovanliga kombinationen frack och ridhjälm :D

Menar du att h*n red med frack och hjälp på EM ?? Och på träns då isåfall oxå , ha ha det måste sett ut..

Jag har faktiskt aldrig sett den kombinationen, det är inte alltid jag tar fracken iallafall utan i många fall har jag hatt och kavaj, det beror lite på vilken typ av tävling det är.

tack för alla svar :)
hatt och kavaj e ju helt ok, men ridhjälm och frack ? näää, okej om man kanska har tagit bort bandet under hakan, men endå :P

Menar du att h*n red med frack och hjälp på EM ?? Och på träns då isåfall oxå , ha ha det måste sett ut..

Jag har faktiskt aldrig sett den kombinationen, det är inte alltid jag tar fracken iallafall utan i många fall har jag hatt och kavaj, det beror lite på vilken typ av tävling det är.

nej det var i den **, så hon red på kandar vill jag minnas. lustigt såg det ut hur som helst

i EM-klassen red alla i frack, utom fransmännen som hade fula kavajer och hopphjälmar :eek: (typ GPA)

Är helt säker på att man hade hatt i LA:5 för ett par år sen. Kankse är det nya regler nu. Hur är det i LA:6. Har för mig att jag såg det senast förra året....

" I medelsvår och högre klasser får annan hjälm, kubb el. hatt bäras"

Är ordalydelsen i TR, så nej, i LA:6 får man heller inte ha hatt.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka