Hästvård

E

evaand

Min häst har plötsligt fått problem med att lyfta bakbenen. Det går bra att kratsa hovarna men det går inte att sko bak . Hon sparkar direkt. Har någon ett tips på vad det kan vara ?

Sv: Hästvård

Kan faktist vara att han har problem med ryggen. Typ kotförskutning eller kissing spinne. Fullblod brukar ha problem med att lyfta bakbenen pga det senare. Ta ut en duktig kiropraktor eller åk och röntga henne så du åtminstånde utesluta det:)

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 156
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 024
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka