Hästutbildningar

B

Bright_Eyes

Hej,
jag ska börja trean på gymnasiet i höst, jag valde mellan musikinriktning och hästinriktning, och valde musik. Men jag vill ändå veta om man på något sätt kan utbilda sig till något inom hästyrken efter gymnasiet, trots att man inte gick en hästlinje på gymnasiet?

Någon som vet om det går att lösa?

Sv: Hästutbildningar

ja de måste du ju kunna,. jag tror till och med att du kan läsa vad som helst!

beror väl på vad du menar för utblidning? man behöver ju i regel inte speciellt mycket utbildning för att få jobb som hästskötare ex.

universitetsstudier kommer du in på om du har fullständigt betyg sen kan det ju hända att du får kompletera vissa ämnen via komvux beroende på vad du tänkt söka.

tack båda för svaren! har inte funderat precis vad det är jag vill utbilda mej till, men om jag vill utbilda mej till något inom hästyrken så vill jag bara veta om det är möjligt, trots att jag inte gick hästinriktning på gymnasiet! =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve