Hästtransport

Sv: Hästtransport

Tipset är att man aldrig får lasta två normalstora hästar (två ponnys kan gå bra, men som sagt; kolla registreringsbeviset - det varierar från transport till transport).

Tänk på att det i värsta fall kan bli fråga om indraget körkort om man kör med för mycket last i transporten.

Kan vara bra att tänka på i framtiden iaf eftersom jag bara är 16.. :D Men tack för svaren. Jag undrade mestadels hur man ska göra med större hästar som ardenner. Måste man ha hästbuss då. Eller om man ska ha två stycken ardenner, "frakta" dem i varsitt släp.

Du kan inte lasta en normalstor ardenner i ett vanligt enkelaxlat släp. Det mesta jag sett som lastvikt på ett dylikt är 800 kg. En ardenner ligger nog sällan under 900-1000 kg.

Tror många som har stora hästar har dubbelaxlade släp till dem.

Liknande trådar

Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: lillan222
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var vid lunchtid på fredagen som två hästar kommit lösa på E22 i höjd med Linderöd, Skåne. Det efter att en hästtransport kolliderat...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 527
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är många hästtransporter på vägarna och bärgaren Robin Andersson tycker säkerheten ofta slarvas med.
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama