Hästtransport med fronturlastning

Inka-90

Trådstartare
Ni som har transporter med fronturlastning, vad tycker ni om dem? vad har ni för märke och modell? jag tittar runt lite efter en ny transport och måste ha fronturlastning, men det känns som att det finns ett väldigt litet utbud.. vilka märken finns med fronturlastning?

Sv: Hästtransport med fronturlastning

Jag tror t o m att det är extremt sällsynt bland nyare transporter.

VV´s fronturlastning är många kritiska till, de tog sedermera bort den vilket tyder på att det fanns fog för kritiken. Ifor har fronturlastning, Kylinge har fronturlastning. Fautras räknar sina stora framdörrar som fronturlastning.

Några exempel... Ska du ha begagnat eller nytt? Hur tungt? Material? Budget?

UME, Boj, Star, Värmlandsvagnen, Henra.. Kanske fler? Kylinge, Trane, Ifor.

Vad var det för något fel på VV 's fronturlastning? Om du vet alltså.

Thule finns ju.
Jag ska oxå köpa en ny transport med frontutlastning och det kommer nog bli en Thule.

Ha, där fick jag så jag teg! :D

Märks det att vi inte var intresserade av fronturlastning när vi tittade runt? Fast det kan ju vara lite problem om man inte vill beställa nytt...

Trång, på alla håll och kanter fick jag höra från missnöjda användare gällande VV´s fronturlastning.

jag hade tänkt mej en begagnad runt 50.000kr. totalvikt 1300-1500kg. gärna med sadelkammare. den ska vara rymlig till stor häst. jag vill inte ha en värmlandsvagn och ingen ifor. jag har en star trailer idag som jag är väldigt nöjd med, men vill ju titta på andra märken oxå.

Trist att du ville ha fronturlastning, annars hade du kunnat köpa vår dubbelaxlade :D

Hur mycket lastvikt behöver du?

ja jag har en häst som inte backar så har man inte fronturlastning så måste man ta bort väggen så han kan vända och gå ut o då är det lite smidigare med fronturlastning.. jag har fullblod så de väger inte mer än 600kg. vad är det för något du har då?

Hmmm, backar hästen aldrig? Inte ryggat uppsuttet heller? Frågar mest för jag kan se en hel del fördelar med att få hästen att lära sig rygga/backa, av säkerhetsskäl.

Hittade en hel del intressant på annonsdirekt.se just nu, det går nog att få vad du är intresserad av för de pengarna du nämner. Ligger bl a ett Ume som ser fint ut.

Jag har ifor classic med fronturlastning.
Den är suverän om hästen står på vänster sida. Men blir otroligt trångt om den står på höger sida.
Fördelen är att man kan vika halva mellanvägen separat.

Jag har nog använt den 2 gånger då jag tycker det blir meckigt att sätta ihop fronten först innan man lastar hästen på nytt när man åker själv.

Fronturlastning är standard på ifor.

Vi har en Star Trailer Safir med fronturlastning. Det fungerar jättebra! :)

Senast ändrad:

Hmmm, backar hästen aldrig? Inte ryggat uppsuttet heller? Frågar mest för jag kan se en hel del fördelar med att få hästen att lära sig rygga/backa, av säkerhetsskäl.

jo jag förstår att du undrar. jo han backar på komando, och ryggar. men det är så att förra ägaren körde i diket på vintern, precis innan jag köpte honom, och transporten stod lutad ner i diket och då skulle de lasta ur honom och gör det lite klantigt så han kliver utanför rampen och ramlar ner i diket som var fyllt med snö, efter det backar han inte..

jag har försökt träna, jag har byggt ramper hemma och han backar ner för dem, men inte ur transporten.. där blir det tvärnit.

Jag har precis köpt en beg Kylinge Orion med fronturlastning och grannarna har en oxå o jag är bara SÅ supernöjd med den..
har kollat in alla typer av transporter o tycker att de har så himla smart lösning på sina bommar fram o bak, BRA ventilation o belysning, ljus o fin, tyst o det bästa av allt STÖRTBÅGAR!!

prillan

Vi har en star trailer safir -02 med frontutlastning fast använder den nästan aldrig. Där imot var frontutlastningen väldigt bra när vi skulle köra stoet och fölet till utställning. stoet kastade sig bakåt när fölet började gå på rampen så vi tog in henne i fronten i stället.

Har en Kylinge Apollo med fronturlastning som vi är mkt nöjda med. Har använts flera gånger, både med en och två hästar samtidigt. Dock måste man ta ut den högra hästen först, annars blir det för trångt (antar att det är så med de flesta?). Vikbar främre del på mellanväggen.

jag har en star trailer rubin nu, och är väldigt nöjd med den, men ska byta till boggie. och det verkar som att star trailer är det enda alternativet som har både fronturlastning och sadelskåp.

jag har en star trailer rubin nu, och är väldigt nöjd med den, men ska byta till boggie. och det verkar som att star trailer är det enda alternativet som har både fronturlastning och sadelskåp.

Det heter väl inte Star längre utan att byt namn till Thule, men dom ser likadana ut oxå. Finns en Thule med sadelskåp och frontutlastning. Kommer bara inte ihåg vad modellen heter. men dom heter ju som startrailarna gjorde, typ Diamant och Rubin oxå fast det är Thule iställer för Star

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 308
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 152
Senast: MiniLi
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: lillan222
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden