Hästträns hunden

I

InsaneSpliffwizard

Jag har med mig båda hundarna på jobbet varje dag och det fungerar bra. Ett litet problem har vi bara. Den lilla, Spliffen, tycker så mycket om hästarna. Han springer glatt viftande på svansen in och slickar dom på hovarna...:crazy:

Han väger ju inte mer än 1,5 mjölkpaket, och kommer inte bli större än max ett kilo till som fullvuxen, så att han skulle få lite mer respekt efter en snyting är uteslutet, då blir det ingen hund kvar.
Han lyssnar jättebra på kommandot kom hit, han kommer på två röda, men att få honom ut ur boxen, från mig, är en värre historia...

Några tips?

Edit: Hästträna hunden

Sv: Hästträns hunden

Jag hänger med i den här tråden ,jag har samma problem.
Jag har 2 rottis tikar varav den ena håller sig undan hovarna på hästarna. Men den andra har ingen respekt alls.
Jag vet inte vad jag ska göra heller.
Mina hundar är ju rätt stora men jag har Clydesdale hästar så de blir ju bara pannkaka om de blir trampade.:cry:
Hästarna har heller ingen som helst respekt för hundarna.
Så får vi lite förslag nu.
De lyssnar bra på mig men jag har inte alltid ögonen på dem . Vill inte ha dem bundna eller instängda jämt.

Senast ändrad:
Sv: Hästträns hunden

Jag vet en schäfer som fick sig en "snyting"... en del tänder åkte ur men det gjorde ingen som helst skillnad:confused:
så jag tror inte att det skulle hjälpa med en snyting heller... dvs. på vissa;)
Jag har gjort så att jag lärt henne kommandot:Frammåt... så hon vet att hon alltid ska
gå framför hästen.. det leder ioförsig till att jag alltid fick gå först ibörjan men nu lyder hon även andra som är med:)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 551
Senast: Liran
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: Barrow
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 307
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama