Hästtandläkare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Julienne

Trådstartare
Jag sitter och kollar efter någon som kan raspa tänderna på min kusins häst, jag känner inga där hon bor och har därför inte heller en aning om vilka hästtandläkare som finns där.. Deras hovslagare hade erbjudit sig men jag anser att det är bättre att en kunnig människa gör det direkt. Lite dyrare kanske men även säkert bättre.

Min fråga är nu, hur i hela friden hittar man bra hästtandläkare? Har sökt på internet men då kommer de mest upp länkar till olika veterinärstationer. Det kom upp ett namn, men namnet i sig säger mig ingenting och bara för att man kallar sig tandläkare betyder det ju inte att han är bra.. Han verkar dock ha en utbildning då han faktiskt kallar sig diplomerad hästtandtekniker.

Så har ni något bra förslag eller är det bara att låta han testa? Min moster och kusin har ingen kunskap om sådant då det är deras första häst och jag vill därför hjälpa dem.

Sv: Hästtandläkare

Vilken del av Sverige pratar vi om?
Vill man ha ambulerande lr kan man transportera hästen? Hur långt?

Sv: Hästtandläkare

Jag stänger den här tråden eftersom den är en efterlysning, enklast är att vända sig till närmaste klinik eller veterinär för att få hjälp.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 221
Senast: Kiwifrukt
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Denna dag för 15 år sedan lade jag upp mina första webb-sidor på internet. Detta skedde alltså 14 maj 1996. Jag försöker ofta ägna...
2
Svar
39
· Visningar
6 147
Senast: Lydia
·
R
Hästvård Detta måste komma upp till ytan någon gång! Det finns inga "riktiga" hästtandläkare! Och det finns ingen utbildning för att bli det...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 062
Senast: LIA
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 837
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka