Hästtäcke

H

he_ja

Jag ska köpa ett nytt täcke till min häst. Har börjat kolla runt lite, men kan inte bestämma mig. Det ska vara ett täcke som är regntätt och med andasfunktion, men inte för tjockt typ regntäcke men inte med nylonfoder.
Vad rekommenderar du och varför?

Rekommenderar Svea Outdoor Mellan. Supertäcke som är väldigt hållbart och min häst har aldrig varit blöt när han kommit in.

det täcket såg fint ut. vad 'är dte för pris? hur mycket kostar det dära fleecetäcket med halvhals?? någon som vet?

Kolla sveas utetäcken. Har två, de är båda hela och fina efter snart 6 respektive 2 års användande. Regnar inte igenom och håller bra. Klart värda priset.

Du har väldigt många bra märken.

Tib Horse
Horse Guard
Event

Vill du satsa riktigt seriöst så har du ju Horse Ware täckena.

Ett bra täcket är ju Olympic light protector regntäcke med fleecefoder. Det andas också. Finns med bogveck och även halvhals tror jag. Om du behöver det vill säga.

Till dig om fleecetäckena - har ett ett Tib Horse fleecetäcke och dom är superbra!!! Har perfekt passform och är mycket prisvärda. Ligger lite olika i prisklasserna men i snitt ca 500-600:- skulle jag gissa.

Kolla på www.tibhorse.com så hittar du deras återförsäljare där.

Lycka till i täckesdjungeln! :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 361
Senast: ako
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 498
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
322
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka