Hästsportsbutik

Blomskan

Trådstartare
Har en dröm om att starta en ridsportsbutik. Har bara en liten fundering.
Vilken marginal borde man ligga på på produkterna?

Det beror nog lite på vilka omkostnader man har. Har man inte höga kostnader t ex för lokalhyra så kan man ju ligga lägre i pris och få samma förtjänst.

Vissa märken har riktpriser också för att inte återförsäljarna ska konkurrera ut varandra. Men för att täcka kostnaderna för ridkläder, schabrak och liknande brukar 2-2,5 vara ganska normalt. Lägre påslag för sadlar och foder t ex. Det är ganska mycket som påslaget ska täcka. T ex. lager, nya inköp, lön, lokalkostnader etc.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 484
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 414
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka