Hästsamhälle?

Werze

Trådstartare
Är det någon som bor på gemensam hästgårdsanläggning? Jag menar en samfällighet där man äger sitt hus men även en andel i stall, ridhus och hagar och där anläggningen sköts gemensamt. Jag bor f n i mellersta Skåne, men här (där det är så otroligt hästtätt) verkar det inte finnas. :confused:Eller så har jag bara inte hittat informationen! Jag funderar också på hur det fungerar, vill gärna höra åsikter från er som bor på en sån anläggning!

Det borde ju spara en hel del tid och pengar, att slippa köra långa sträckor till stallet, som kanske inte ens har ridhus och där hagar odyl har en del att önska...

Sv: Hästsamhälle?

Jag läste i någon tidning häromdagen (minns tyvärr inte vilken) att Hörby kommun hade börjar planera för någon typ av hästgårdsanläggning. Värt att kolla med dem kanske?

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 822
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 924
Senast: Efwa
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar