hästplågeri

M

madelene_c

någon som vet en bra sida om hästplågeri?
jag ska göra ett arbete om det i skolan, men så svårt att hitta om plågeri mot bara hästar! vore tacksamm för hjälp!

Sv: hästplågeri

du kan väl surfa dig runt till hästens värn och djurens vänner, där är ju lite bilder och histiorer om vanvårdade hästar

ja du kan ju alltid komma hit till Gissjö där jag bor..
var nämligen skötare till en travhäst i kanske tre dar.. sedan stack jag därifr¨ån djurplågaren..

Han har blivit anmäld flera gånger, både får djurplågeri, det vill säja han körde ihjäl sin häst "alltså inte med bil utan när han körde hästen"
Sedan är de magra och går i lerhagar, den häst jag tog hand om Saga, en nordsvensk, knuten strulig man, stod i en skjyl, med bajs att sova i och inget fönster.
Slog, sparka och skrek åt hästarna, mer såg jag inte själv men har hört av andra.
Har dessutom blivit anmäld för att ha hotat sin egen fru med jevär och våldasamheter, knark, fylla o.s.v
Mig gillade han absolut inte eftersom jag red på ridskolan som han hade stallat in sina hästar hos.
Där hade han tydligen varit full ibland och matat fel hästar, samt slängt ut en massa prylar som inte ens var hans.
Klart han vart utsparkad, och därmed fick jag skit för det.
Äger många travhästar, lovar att det inte är fräscht där.
Jag valde nordsvensken som sköthäst bara för att jag tyckte så synd om henne, men det varade inte länge fören jag vart rädd för den skrikiga och vilda hästen.
Klart hon inte kunde stå stilla eller vara speciellt snäll när hon bode på ett sådant stölle och vart behandlad på det viset.
Fick heller inte vara där för mamma så det slutade med att jag lämnade gården för gott.
Tänker då och då på hur hästarna har det.
Nordsvensken är idag död, men det är nog tur ändå.
Säjs att han har blivit bättre, men jag tror ändå han behandlar hästarna skit.

Har ni läst om de där två gubbarna som red.. genom sverige kanske de va? Stod i hästfocus eller någon sådan tidning.
Dom stannade hos hästplågarn för vila, om de bara visste!

Frågan kvarstår: anmälde du eller låter du djurplågeriet fortsätta?

Immer

Nej jag anmälde inte, jag gick i sexan.. idag vet jag inte alls hur han behandlar hästarna och har därför ingen rätt till det, eller ja.. rätt och rätt.. men folk har anmält han så mkt, det hjälper inte.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 789
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 087
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar