D

dixi-bell

Är där någon som vet om man kan få dispans och slippa skaffa hästpass till riktigt gammla hästar. Har en kompis ,hans ponny är 30år .Någon som vet????

Sv: Hästpass

Båda mina gamlingar dog passlösa. Ingen veterinär protesterade mot det, eller anmälde mig.
Passet är bara intressant om man ska tävla, exportera hästen eller slakta den till livsmedel.

Den yngre generationen här hemma har pass.

Han som ritade upp för passet åt tanten sa följande "man kan se genom fingrarna med riktigt gamla hästar eftersom man inte vet om dom lever nästföljande dag och en veterinär får inte vägra avlivning av en passlös häst pga djurskyddslagen".

Man är tydligen tvungen att ha det,vilket jag tycker är fånigt så här nu när jag ansökt för typ 1 1/2 år sedan.Jag har inte fått det än!!!Hallå liksom varför ska man behöva vänta så extremt länge?okej ett halvår men så här länge...Min ponny är 31år, han hinner väl dö innan jag fått skiten rent ut sagt :mad:
Jag har mailat säkert tre ggr och de två sista gångerna har jag inte fått något svar ens...någon mer som upplevt detta:confused:

Man är tydligen tvungen att ha det,vilket jag tycker är fånigt så här nu när jag ansökt för typ 1 1/2 år sedan.Jag har inte fått det än!!!Hallå liksom varför ska man behöva vänta så extremt länge?okej ett halvår men så här länge...Min ponny är 31år, han hinner väl dö innan jag fått skiten rent ut sagt :mad:
Jag har mailat säkert tre ggr och de två sista gångerna har jag inte fått något svar ens...någon mer som upplevt detta:confused:

Konstigt att du fått vänta så länge (och dessutom inte fått svar) den värsta "rushen" var väl ett halvår innan och ett halvår efter årsskiftet då det blev lag på det, men vi det här laget borde väl alla ha fått??? :confused:

det stod väl nått om det i ridsport att vissa som skickat in sina pass under en viss tid så hade passen kommit bort och man blev tvungen att ansöka på nytt. ring dit och prata med dem istället!

till avelsföreningen dit du skickade passet. köp senaste nummret av ridsport innan måndag så kan du läsa om detta. finns ex på pressbyrån bredvid mcdonalds i st per gallerian här i uppsala:angel: en av få ställen som säljer ridsport i uppsala!!:eek:

har ringt nu, och de verkar inte vara något problem ev. ska jag komplettera med språngsedel men det skulle jag få ett brev om isåfall.Annars är passet på gång :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar