hästpass?

Sv: hästpass?

Före 1 januari 2006.Alltså före utgången av detta år.

Du kontaktar din rasförening och så hjälper de dig med att skaffa fram alla papper som behövs. Sedan måste du ta ut en veterinär som fyller i ett konturpapper så ni vet att din häst är just den hästen.

SEdan skickas dessa papper in till rasföreningen och de gör ett hästpass. Sedan är det bara att betala och se glad ut. Och Ja alla måste ha ett hästpass.

oki med hur gör vi då med Moses? finns väl ingen rasförening för Clydesdale :confused: herman är ju inga problem med men Moses

jo, jag tror att det finns en rasförening för Clydesdale nu. Visdes det inte en hingst på premiering i år, som fick poängbedömning? Det får dom bara om det finns en rasförening.
Kontakta SH, Svenska Hästavelsförbundet, så hjälper dom dig. Är han renrasig clydesdale och du har papper på honom så är det inget problem!

Till Mysaan: Man måste inte ta ut en veterinär, det finns speciellt utbildade ID-kontrollanter som kan fylla i en signalementsbeskrivning, och dom är ofta billigare än veterinären. Däremot blir det bilgare med veterinär om man ändå ska ex vaccinera eller göra något annat med hästen samtidigt.
ID-kontollanter hittar man oxå hos SH.

Häls Embla

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30