lillgumman
Trådstartare
Jag har köpt en häst som saknar hästpass, enligt stc så utfärdades ett pass på hästen 2009. Men de jag köpte hästen av sa att hon inte hade något.
Hur fixar jag ett nytt?
Hur fixar jag ett nytt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det du kommer att behöva göra är att ta reda på vem som står som registrerad ägare hos STC. Det kan du själv göra enkelt på deras hemsida https://www.travsport.se/
Där hittar du också alla uppgifter du behöver för att kunna kontakta STC och även vad som gäller passet. Men det är så att om inte den du köpte av har gjort ägarbyte så kommer inte heller den köpehandling du har på hästen att gälla som bevis på ägarskap. Som om det är någon annan som står för hästen måste du vända dig till den personen både för att kunna genomföra ägarbytet och för att kunna få ut ett dubblett pass.
Oj då...ja det är inte säljaren som verkar stå på hästen..Men guuud så krångligt de blev! :-/
Jag skulle gissa på att passet kommit bort längs vägen någonstans. En dubblett av passet kostar 1750:-, kontakta STC.