Hästpass i nv. skåne??

Sv: Hästpass i nv. skåne??

Lite osäker på vad du menar men om det är hästpass du ska ha så får du vänta dig till din rasklubb det är dom som utfärdar passen.
Så det beror alltså på vilken ras din häst är.

Oki, min veterinär (som då även är id-kontrollant) fixade konturdiagram till min vbl-valack. PM:a om du vill veta vilken vet. det är :)

Jag tycker också att det är bäst med veterinär !!
Dom får lägga bedövning före märkningen, det
får inte id-kontrollanter göra.
Nålen med chippet är STOOOR och man vill ju inte
skrämma sin häst så att den blir spruträdd:cry:
Hej från Hambo

finns en i hbg som idkontrollerar för stc
min kompis gjorde det nyligen med sin häst
han var jättebra
hör av dej kan jag förmedla tfnnr

Personligen ser jag ingen vinst med att sticka hästen två gånger istället för en. Visst är chipkanylen grov men normalt sett reagerar hästarna väldigt lite.
PL

peter_lundin skrev:
Personligen ser jag ingen vinst med att sticka hästen två gånger istället för en. Visst är chipkanylen grov men normalt sett reagerar hästarna väldigt lite.
PL
Min veterinär bedövade inte. Han var däremot väldigt lugn o sansad så det gick jättebra! Lillkillen reagerade inte alls, efter chippet fick han vaccination o det var heller inga problem.
Han vaccinerades igen efter ett par månader o det var heller inga problem så han hade inte tagit nån skada av chipmärkningen iaf så jag håller med PL.

Bättre med " ett onödigt stick" än att göra illa hästen !!!
Speciellt för redan spruträdda eller unghästar !
Jag vet att det kan fungera utan bedövning först,
men det vet man ju inte förrens efteråt !!
Hej från Hambo

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Ska köpa en häst som finns i närheten av Lund / Landskrona. Jag är inte ifrån dom trakterna och ska då hitta nån bra vetrinär /...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Spyro192
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama