Hästords Översättnings bok?

L

LejlaMarie

Jag har hört talas om att det ska finnas en bok för översättning mellan svenska och engelska för häst termer och jag skulle väldigt gärna vilja veta var jag kan köpa den? Den lär vara skriven av en Lars-Åke Larsson tror jag om jag kommer ihåg alldeles rätt.
Mvh Lost for words...:confused:

Sv: Hästords Översättnings bok?

Granngårdens lilla bokhörna har haft n sådan bok. vet inte om det var exakt den du tänkte på. annars har jag en ordlista på datorn m 830 ord. klistra in?

Jag googlade på "ordbok hästtermer" och hittade en som heter Ordbok hästtermer = Dictionary horse terms, författare: Helena Oscarius. Kolla på nätet, den fanns både på bibliotek och antikvariat.

Hej!

Den du frågar om heter "Engelsk-svensk och svensk-engelsk ordlista om hästar".

Den innehåller även ritade bilder på hästen med olika (in och utvärtes) delars namn på svenska och engelska samt om div utrustning mm.

Lars-Åke har även översatt och skrivit andra böcker, fr a inom körning. Hans företag heter/hette Equi Bild.

Vilket förlag som har boken vet jag inte, men nu blir det kanske lättare att hitta den. :)

LIA

PS!
Kolla på http://hem.passagen.se/larslarss/equi_bild.htm

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Det här blir långsökt, men Buke är ju känt för att hitta de mest svåråtkomliga svar, så jag testar. Som ung älskade jag Anais Nins...
Svar
13
· Visningar
1 017
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Kirie
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 448
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Vet nu inte om jag lägger denna tråden rätt.? :confused: E det någon här som pluggar till veterinär/djurvädare eller likn. Men även...
Svar
7
· Visningar
2 477
Senast: Krims
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama