Hästmassör

Inka-90

Trådstartare
Jg har funderat på i ta ut en massör åt mina hästar, inte för att de har några problem utan fö att de kanske skulle tycka det var skönt och kanske bli ännu mjukare.

Ni som har massörer till era hästar, vad tycker ni? har det gjort någon nytta?
Hur ofta kommer h*n o masserar?
Jag antar att man inte får fråga vad det kostar?
Vart får man tag på en massör nära sig?

Sv: Hästmassör

det är mkt viktigt att välja någon med ordentlig utbildning som vet vad den gör. Bra om du vet någon som någon annan testat.
Hur ofta massören kommer beror på varför den kommer, för bara underhåll kanske det räcker 1 gång i månaden, eller för bara kontroll i gång per 6 månader. Hittar den sen nåt problem så kansken den måste komma en gång i veckan ett par veckor.
sök här på rad annonser, tjänster efter massör!

Ni som har massörer till era hästar, vad tycker ni? har det gjort någon nytta?
Har haft samma massör till mina hästar i ett par år och tycker verkligen det har gjort nytta! Det är ett bra sätt att lära känna hästens muskler och man får tidigt reda på om något negativt är på gång!

Hur ofta kommer h*n o masserar?
Eftersom jag har haft skador på mina hästar så har det blivit minst varannan månad. Har anlitat massören som ett komplement till veterinärvård och givetvis med veterinärens samtycke!

Jag antar att man inte får fråga vad det kostar?
400kr/behandling

Vart får man tag på en massör nära sig?
Fick tag i min efter rekommendation från en stallkompis!

Jag firar tioårsjubileum med min hästmassör/terapeut i år, skulle inte ha anlitat personen under såhär många år om jag inte hade tyckt att det var bra. Har motat Olle i grind flera gånger vad gäller skador på förra hästen. Hade förmodligen inte kunnat ha kvar den så länge om det inte varit för massören som underhöll regelbundet. Nya hästen lät jag kolla direkt för att se om det fanns "något" innan det blev seriösare träning.

Det är olika hur ofta jag tar ut massören, det beror även på om hän har andra kunder i mitt område samtidigt då det är en bit att åka. Förra hästen kollades ofta, en gång i månaden ungefär. Nuvarande kollas när jag känner på mig att det är "något" eller som sist när det gått några månader sen förra kollen. Det kostar allt från 400kr och uppåt, får nog rabatt ibland eftersom jag varit trogen kund (läs: betalat ganska mycket pengar) så länge.

Vet inte riktigt hur man får tag i en massör då jag aldrig känt för att byta men jag skulle nog kolla bland hästbekanta och anlita en de rekommenderar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 448
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 303
Senast: Habina
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar