Hästmannen FILM IKVÄLL

Sv: Hästmannen FILM IKVÄLL

Jag tittade på den för första gången nu ikväll. Jag blir faktist rörd av människor som han som verkligen älskar sina djur så. Visst så gör väl en massa andra det oxå, men majoriteten av alla kossor som finns är inte älskade på det sättet av sin människa. Och hur han stog o pratade med sin häst, så söt.

Men jag börjar typ grina när det kommer in folk med sina sjuka djur i programmet veterinärerna, och dom börjar grina för att djuren kommer bli bra igen, men även när dom måste besluta att dom ska få somna in.

Vet inte varför det rör mej så mycket med människor som verkligen visar hur mycket dom älskar sina djur.
Så tänker man på dom i tex Irak o liknande länder där dom sparkar på djuren, hatar hundar osv. Jag kan bara inte fatta hur det är så olika i världen.

Jag såg den! Finns det en längre version? Intressant!

Jag hade gärna provat att leva så ett tag, men jag undrar hur länge jag hade orkat?

Hästarna var jätte fina :love: :love: :love:

Såg den första gången igår. Tyckte den var super bra. Har nämligen ardenner själv :love:

jag funderar på att ta en veckas semster och åka dit, per anders tog emot intresserade men man fick bo i tält eller husvagn :) som man ordnade själv.

Hästmannen har en jättefin hemsida med.

oj är hans så interaktiv att han tom har en hemsida??? coooolt.

Jag visste inte filmen var längre, tyckte den kändes lite avsnoppad när den slutade!

Den var verkligen bra, morsan tipsade mig som tur var, en annan glor ju aldrg på burken :D
KUL!!!

nej, peranders har ingen hemsida, men filmen. :) per anders hade ju inte ens el överallt :)

nej, peranders har ingen hemsida, men filmen. :) per anders hade ju inte ens el överallt :)

:rofl: :rofl: precis därför jag tyckte det var så konstigt :rofl: Vem är Peranders? Hästmannen hette Stig nåt va?

edit: hehe nån hann före, STIGANDERS VAR DET JU :idea:

ojojoj vad krångligt det kan bli :rofl:

dubbelnamn hit o dit :D

stig anders? hihi* Ska försöka komma ihåg det :) rätt bra iallafall om man ska dit.

*KL*
Är det bara jag som undrar vad han skulle med "höet" till. som han körde in i snöyran strax innan stormen slog till?

Det var havrekärvar. Det ger man till djuren.

Skulle du ge något av det han släpade in, till dina djur?
Visst kom väl stormen i början av det året, alltså bör kärvarna ha stått ute sedan hösten året innan............

Nej, det skulle jag nog inte. Jo till småfåglarna kanske. Jag skulle inte vilja ha halmen i fölboxen iaf.

rekommenderar den skarpt till alla, hästfolk som icke hästfolk :)

20.00 svt

Jag såg filmen. Jag tänkt att jag skull se den idag med. Pojka skall ta och köpe den åt mig har dom lovat. Men jag tyck nog att han skull bli stiligare utan all skägg.
Var det int ett väldigt usligt hö som han tog in? Men såg ni vad myck örter han hade i sitt hö? Det var sund att det rökte så myck om det bare.

Jag minns så väl när vi slet på det viset. Hästerna kund bli som toker av alla flygfän. Minns då jag och mine bror fick stå med björke ris och vifte åt hästerna. Det vill jag int ha tillbake den tida int.
Rut.

Attans, jag glömde bort det totalt.
Är det en sevärd dokumentär eller?

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 876
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Sedan ett bra tag tillbaka skakar filmerna som visas på datorn. Inte alla, men de allra flesta. Såpass att de inte går att se. Blir...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ (Skriver man ens så? Feel good tema känns ju helt fel. Feelgoodtema blir ju konstigt?) Jag älskar mörka och spännande serier men jag är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 446
Senast: avslutat medlemskap
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 895
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar