Hästman får hålla djur igen

Sv: Hästman får hålla djur igen

Åh :)
Det var ju en riktig gullegubbe, och han tyckte ju verkligen om sina hästar :love:
Han verkligen stod och pratade med dom, så hans hästhållning var verkligen inte bristande på den punkten :)

Klart det fanns brister hos gubben men att ta djuren från en som är så duktig o så himla snäll är fel i mitt tycke!

Det där med att hjälpa honom lite däremot tycker jag är rätt... gubben är ju ändå inte purung längre...

Centimetraro regler o EU hit o dit, strunta i sånt brukar jag säga, huvudsaken djuren är friska o blanka o allmänt välmående.

Så definitionen på bra hästhållning är alltså hur man prata med dom. Och ju fetare besto bättre.

Visst borde man hjälpa gubben, men dessa äldre herrar brukar ha svårt att ändra sin hästhållning, utgår ofta från hur det var förr i tiden....

Han var säkert snäll mot hästarna, men bara därför kan man inte bortse från att stallet var mörkt och litet och höet/halmen var av mycket dåligt skick, inget jag skulle ge mina hästar.

Visst är det bra att han fått hjälp!
Men!!! många av de djurskyddsfall som folk vräkt galla över här på Buke har egentligen varit exakt likadana men med skillnaden att myndigheterna reagerat senare o att djurägaren inte genom en TV-film fått hjälp att ordna till förhållandena!
PL

Visst är det bra att han fått hjälp!
Men!!! många av de djurskyddsfall som folk vräkt galla över här på Buke har egentligen varit exakt likadana men med skillnaden att myndigheterna reagerat senare o att djurägaren inte genom en TV-film fått hjälp att ordna till förhållandena!
PL
Kanske kunde vara ett bra programinslag som konkurrens till alla mer eller mindre idiotiska dokusåpor! ;) :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
5 213
Senast: pepp
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
3 126
Senast: gråvarg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peter Gerdehag berättar om Hästmannen – sista striden, filmen som har fått svenska folket att diskutera djurskydd och...
Svar
0
· Visningar
1 117
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama