Hästleksaker!

T

Tilly Tam

Är mycket tacksam för tips på leksaker som man kan ha i boxen.
Så det inte blir så långtråkigt..... Typ nåt som man kan fixa själv. Förutom jolly ball och trädgrenar.

Sv: Hästleksaker!

* Gossedjur, kul å bita på lite
* Stora pantflaskaor, väldigt få hästar som gilar men några
* Rotviska, Skönt å klia sej på
* Fotbollar, Kul å ha i hagen att bola med
* Stora balaja med vatten, vissa hästar älskar att plaska vaten
* Nån stor plåt (utan skadliga hörn o.s.v), Många hästar tycker det kul å spänadade att testa gå på nya underlag

Det var några få tips det gäler ingtligen å testa sej fram vad just din häst gilar !

:love:Bilga hästleksaker:love:

Jag hade tennis bollar hängde i boxen. Jag gjorde hål rakt igenom och drog ett groft snöre igenom och knöt en stor knut på "undersidan" knöt sedan upp dom i boxen (jag hade 3). Han älskade att leka med dom. :banana:

Du kan hänga upp stora morötter och äpplen högt upp, så att hästen får jobba för att få tag i dem, och så att de varar länge.

Koner verkar många hästar gilla, dom är ju lite tyngre och tål tuffa tag! "Låna" en vägkon kanske...? :angel:

Hej en sak du kan göra är att gömma goda saker runt om i boxen, hästen får då en liten rolig skattjakt...:p

Själv tycker jag att det godis lekar är bara sådär...

Det kan lätt tapa sin leksugen hetmed andra saker tillexmpel...

Bind stora knippen av granris (vanlig gran, inte idegran eller något annat!) och häng upp. Ganska högt upp, så att hästen får jobba lite.

jag hade en kona till min häst i boxen :D jag knöt ett rep igenom den och hängde upp, han älskade det :D

Ha ha, måste bara berätta.

Jag hade en jolly boll liggandes i boxen hos min pålle förut. En dag när han kom in från hagen och skulle äta så snubblade han på den. Han blev då så arg på den så han skickade till den med bakhoven så att den flög ut ur boxen och slog i väggen på andra sidan gången. Sen fnös han åt den och stoppade ner huvudet i krubban och åt.
Han såg så lustig ut att jag vek mig dubbel av skratt.
Efter det så hade jag den upphängd istället.

Annars kan du ju hänga upp en sådandär slick"sten". Har en häst i stallet som älskar sin VITLÖKS"sten".

Ge hästen massor med hö, så har den inte så tråkigt :idea:

Varför har hästen tråkigt i sin box??

Jo. Fast vissa hästar behöver faktiskt aktiveras lite. De äter ju inte hela tiden!

Har en 7 mån föl som älskar att leka med saker, tex grenar som han hittar i hagen. Han har oxå en "hästboll" i hagen som han springer och sparkar på och slänger med.
När jag hade honom ihop med sina mamma i ett annat stall och hade honom uppställd i gången (och under uppsikt) fick han höpåsar att greja med för att han inte skulle ha sönder täcken och benlindor som hängde inom räckhåll!

Malin

Ta en mindre petflaska (0,5l), gör ett hål ganska högt upp på den. Fyll med havre. Knyt ett snöre om den och häng den i taket, mitt i boxen. Den ska hänga ungefär i boghöjd på hästen. Detta brukar sysselsätta dom en stund. Gör inte för stort hål så all havre rinner ut för fort, dom lär sig fort...

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Träning Utbruten diskussion från forumet Dressyr, om hur hästens ansiktsuttryck och fysiska reaktioner kan se ut under träning/ansträngning...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 927
Senast: Badger
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama