S

settan

jag skulle vilja komma i kontakt med personer som har köpt häst och sedan lyckats häva köpet. Hur har ni gått tillväga?

Jag köpte en ganska billig häst, som dock påstods vara frisk. Hon hade ingen stam och var oinriden. När vi sedan satte igång henne så blev hon halt innan vi ens hann komma till galoppen, och vid röntgen konstaterades lösa benbitar. :cry: Ville då häva köpet när vi efter flertalet behandlingar mot kotledsinflammation samt div. alternativbehandlingar, konstaterade att hon måste opereras för att ev hålla.
Detta ville dock inte säljaren :devil: men med hjälp av en duktig advokat så fick jag tillbaka hela köpeskillingen + 10 000:- OCH fick behålla hästen.... som nu naturligtvis ska opereras. :D
PM:a mig om du vill veta mer detaljer! :)

Oj! Det var inte dåligt att få 10000:-!
Det gäller att skriva avtal NOGA och verkligen läsa igenom vad man skriver på och se att det inte fins någon Hake någonstans!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 866
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 404
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!