KnightKing

Trådstartare
Söker tips kring hästköp!
Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad hopphäst med god stam finns inte i dagsläget/nästa år. SÅ min fråga är:
-Hade ni köpt en yngre förmåga till ett lägre inköpspris och tagit hjälp med inridning och utbildning?
-Eller sparat och väntat ca 1 år för att kunna finansiera en färdig häst för högre inköpspris?
Tillägg: jag har haft egna hästar under 10 år och även ridit andras. Har varit i kontakt och ridit unghästar förr, men skulle inte kalla mig van. Är väl medveten "teoretiskt" om vad det innebär med utbildning av unghäst. Har ett brett kontaktnät runt mig med mycket kunskap. Tycker det är kul med utveckling och är inte stressad av att komma ut på tävlingsbanan.
Tack på förhand för era insikter 😄

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 390
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 585
Senast: mamman
·
Gnägg Jag vet inte om det här är rätt ställe för den här tråden, men jag chansar. Tänk er in i följande situation: Du har ett ungsto som...
Svar
4
· Visningar
924
Hästmänniskan Hej! Är på väg att sälja min goa plutt som är en perfekt skogsmule/kurs/lättare tävlingshäst för att köpa en framtida tävlingshäst...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Roligaste leksakerna?
  • Uppdateringstråd 30