hästinfluensa

Zaida

Trådstartare
när man "grundar" med equippa f (hästinfluensa) är det två vaccinationer tätt inpå varandra typ med 6 veckors mellanrum och sedan en gång om året? bara så jag inte fått ngt om bakfoten.

Sv: hästinfluensa

Ja, enligt TR så är det vad som gäller. Enl vaccintillverkarna ska en tredje spruta i grundvaccinationen ges ungefär 5-7 månader efter den andra. Vill man sedan följa t ex de tyska rekommendationera ska hästen vaccineras med 6 mån intervall livet ut. Där anser man inte att årsvisa revaccinationer skyddar.

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
589
Senast: Blyger
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 617
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
485
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka