Hästhantering

L

Lundstedt

Hej!
Jag har en fråga, vad anser ni?
Ska stalldörrarna stå öppna vintertid när det är -10 grader?

Sv: Hästhantering

Beror på om man har vattenledningar som kan frysa, om du menar ytterdörrarna, ventilation i övrigt and so on.

Nej vi har stängt så mycket som möjligt om vintern för att hålla lite värme kvar i stallet. Det är bra luft i övrigt så.

Vi skulle inte kunna ha det eftersom vattnet skulle frysa. Sen är det ju bökigt att skotta snö som kanske driver in också...:)

Klart att vattenrören fryser, de övriga i stallet bryr sig inte om rören fryser,utan vill att stalldörrarna ska stå öppna oavsett hur kallt det är ute.
Vi har jätte bra ventilation i stallet.

Om vattnet ändå funkar, så absolut. Bara bra med frisk luft! I mitt stall står dörrarna öppna men vattnet fryser inte ändå. :)

varför vill dom det? låter helt idiotiskt att medvetet frysa vattenledningarna...

Ja verkligen! Speciellt när det sedan tinar igen, och rören spricker och det sprutar vatten överallt. Inte roligt att byta ut alla bäddar, skyffla vatten och byta rör!

TS, Man vill inte att vattnetrören fryser så därför håller man dörrarna stängda så mycket som möjligt för att behålla värmen inne. -se vad jag skrev ovan om varför..

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
579
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
440
Senast: BernT
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30