Ja, de är sverigebaserade. Driver företag, såklart.Oj oj! ! Är det i Sverige menar du? Men denna gång handlar deg väl om ett företag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de är sverigebaserade. Driver företag, såklart.Oj oj! ! Är det i Sverige menar du? Men denna gång handlar deg väl om ett företag?
Men Mackan! Sedan när blev du moderator?@cirkus Så är det ju ibland /kan vara, men det är ju inte vad tråden handlar om alls egentligen allt är ju rena spekulationer och antaganden och utifrån en tråd som bär personens namn vilket ju blir så märkligt ?
Mycket märklig tråd oavsett det som censurerats deluxe av moderatorer men ändå finns kvar ändå , och svar/debatter blir om helt andra ämnen lite då och allmänt .
Personen har suttit 9 månader om jag hörde rätt. Typ en månad per miljon som inte behöver återbetalas?
Vad hindrar henne från att fortsätta köra på samma sätt framöver? Jag menar; det tog ju 10 år innan hon fick sitt straff. Tidigare har hon bara fått brev från skatteverket?
Läste hennes blogg och hon skriver att kronofogden inte rör henne alls och att hon inte förstår varför hon ska betala skatt.
Hon har ju en väldigt konstig attityd till samhället överlag.Personen har suttit 9 månader om jag hörde rätt. Typ en månad per miljon som inte behöver återbetalas?
Vad hindrar henne från att fortsätta köra på samma sätt framöver? Jag menar; det tog ju 10 år innan hon fick sitt straff. Tidigare har hon bara fått brev från skatteverket?
Läste hennes blogg och hon skriver att kronofogden inte rör henne alls och att hon inte förstår varför hon ska betala skatt.
Hon hamnade ju hos kronofogden och skulderna hos kronofogden försvinner väl efter efter ett antal år? Rätta mig gärna om jag har fel.
Hon skriver i sin blogg att skulder hon haft för 5 år sedan är borta. Hon har ju levt ett liv i lyxutan att ha pengar som syns. Så läser man bloggen så låter det som att hon aldrig tänker betala tillbaka det hon är skyldig staten.Nej, skulder försvinner inte. Däremot kan man så småningom söka skuldsanering men det är höga krav för att få det och det innebär också fem år på existensminimum.
Hon skriver i sin blogg att skulder hon haft för 5 år sedan är borta. Hon har ju levt ett liv i lyxutan att ha pengar som syns. Så läser man bloggen så låter det som att hon aldrig tänker betala tillbaka det hon är skyldig staten.
Rent allmänt: Som seriös innehavare av f-skatt blir jag skitförbannad när jag hör om sådant här (oavsett bransch). F-skatt är ingen rättighet, det är en förmån som man ska vara rädd om och respektera. Jag har inga problem med att det ges längre näringsförbud vid så här grova skattebrott än vad som är praxis idag.
Hon skriver i sin blogg att skulder hon haft för 5 år sedan är borta. Hon har ju levt ett liv i lyxutan att ha pengar som syns. Så läser man bloggen så låter det som att hon aldrig tänker betala tillbaka det hon är skyldig staten.
7 § Preskriptionstiden får på Skatteverkets ansökan förlängas av förvaltningsrätten mot den som svarar för betalning av en fordran, om han
1. har överlåtit, undanskaffat eller upplåtit särskild rätt till egendom och det kan antas att han gjort detta för att försvåra det allmännas möjligheter att få betalt för fordringen,
2. har saknat känt hemvist och det inte har kunnat klarläggas var han uppehållit sig,
3. inte har kunnat anträffas på känt hemvist inom riket och det inte har kunnat klarläggas var han uppehållit sig samt det kan antas att han hållit sig undan eller
4. har stadigvarande vistats utomlands.
Och vad är praxis i liknande fall? 8 månaders förbud låter väldigt lite.
Det fanns ju en beryktad hästhandlare i Herrljunga för ett antal år sedan (80- och 90-talet?) som förmodligen är rätt välbekant för forumets lite äldre medlemmar.
Bland annat lånade han ut hästar till ridskolor.
De fick en gratis lånehäst, han fick sina hästar tillridna.
Han verkade även att ha satt i system att lämna ut hästar på foder till unga tjejer - när de sedan fäst sig vid hästen så skulle han givetvis ha tillbaks den men man kunde få köpa den till "ett bra pris" .
Tror att han importerade i parti och minut, både "skräphästar" och bra hästar.
Åkte man dit för att provrida och hittade en häst man gillade så fick man sen välja stam på den, han hade diverse olika papper .
Hans hästhållning var ärligt talat förjävlig men det var nog många sköna slantar som trillade in i hans fickor...