Hästhage/vattenbrunn

L

LuddeLump

Nån som vet hur långt ifrån en grävd vattenbrunn man får ha hage? Det finns säkert nån regel för detta men jag vet inte var jag ska leta.

Jag antar att den grävda brunnen är för eget bruk och isåfall finns det inga direkta regler. Sedan är det inte så lämpligt att man har en grävd brunn alldeles brevid. Gödsel är ju vattenlösligt och kommer med andra ord ner i vattnet- grundvattnet om det är precis brevid.
Vad har du för typ av jord kring din brunn? Har du grus/sand eller lera och vad är det i hagen? Har du lera så kan du ha hagen närmre.
Jag skulle rekommendera dig att du vänder dig till Miljö&hälsokontoret på din kommun. De brukar ha bra koll och kan säkert ge dig goda råd.
/Jenny

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 295
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 218
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 444
Senast: Amha
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka