Hästgodis

paronet

Trådstartare
Hej! Vill göra något extra gott till våran shettis med cushing syndrome men det är så svårt att hitta något bra för han då han inte ska äta bland annat socker och till och med ett äpple kan bli farligt för han. Undrar om någon här har tips på ett nyttigt hästgodis som han kan få när dom andra får något extra gott? Vill göra det själv så att jag vet exakt vad som är i så tips på hemmagjort hästgodis hade varit bra!

Har han haft fång och är superkänslig? I så fall hade jag provat med typ broccolibuketter eller liknande. Min häst har också cushings men har aldrig haft fång. Hon får morötter som godis och de innehåller ca 6-7% socker d v s inte speciellt mycket.

Jag brukar göra egna godisar, sockerfria och utan fruktsocker. :)

*½ kg havregryn
*Linfrön
*Vatten
Blandar havregrynen med valfri mängd linfrön, sedan häller jag i vatten. Lagom mycket vatten är det när smeten är rätt kladdig och tjock. Tänk chokladbollstjock. Trycker ut små ploppar (välj storklek själv) på bakplåtspapper och gräddar i 175 grader tills godisarna blivit gyllenbruna.

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
596
Senast: Troll
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar