Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
Moholarabs- Det var en björk och inte en gran jag hängde i när Kelly skrapade av mig
Gubbtjyv- Det finns bara en ras för det du frågar eter och det är RUSS!! Russtiden är den lyckligaste och mest lärorika i hela mitt 27-åriga hästliv (ok..jag e alltså 37) Russen är rubusta, lite envisa men har en mycket högre ridbarhet är shettisar. De är tåliga och friska. Lär man sig rida Russ bra då lär man sig rida!
Själv har jag lyckan att fortfarande kunna rida stora russ eftersom jag bara mäter 160 i mankhöjd och 55 i på vågen
Nu var det tyvärr några år sen ett charmigt russ korsade min väg men åren av dem får mina ögon att tåras av härliga minnen
KL
Så vad har jag och Kelly gjort då? Inte mycket. Hon blir fortfarande bättre i benet. Vi misstänker nu starkt en smäll på insidan skenbenet. Nu löjlar hon dock runt i hagen som om hon vore 7 år igen
Men benen hålls lindande ännu. Ska dessutom införskaffa stötdämpande benskydd till igångsättningen. Det är ju ändå 18 år gamla tävlingsben jag har att göra med. Men tänk, inte ens en enda galla har hon fram
Superfina ben!
Avmaskad har hon blivit också för att få fason på hullet och hon tar sig även där sakta men säkert. Lusernpelletsen har ökats på. Lilleman tränas två ggr om dagen nu på att vara själv i egen box med mat samt ledas ensam till och från hagen. Han sköter sig jättebra och det känns som om avvänjningen ska gå finfint.
Jag har lyckats hålla byxorna på i hagen, inte hängt i några träd eller haft foten i några postlådor. Tror jag har lite flyt nu.
Kramar Tess och Kelly