Hästförsäkring?

H

Hammond

Ska köpa en 3årig arabvallack.
Vilken är den bästa försäkringen jag kan ha på honom??

Vad kostar det i månaden, självrisk osv..

Tacksam för svar

//Malin

Sv: Hästförsäkring?

Den bästa försäkringen är den som passar dig, din hääst och din plånbok bäst.
Visst kan man säga att fullt livvärde, maxad veterinärvård och ingen självrisk är bäst. Men om man väljer en sådan så får man istället betala en vldigt hög premie. Skulle det sedan inte hända hästen något så att man behöver utnyttja försäkringen så har man på bara några år betalat för hästen en gång till.

Så börja med att titta över vad du har råd att betala. Titta då på vad premien kostar med och utan självrisk o s v. Se vad som blir bäst för just dig och din ekonomi. För det finns nog inte mycket som är surare än att få försäkrigen uppsagd för att man inte har haft råd att betala premien.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 199
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 479
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna