Hästens kondition

sweet_knorven

Trådstartare
Nu har jag säkert placerat tråden fel men det var här jag tyckte att den passade bäst.

Var någonstans är det enklast att känna hästens puls på? Jag vet att man känna på karleden och vid hästens armbågsveck men är det de bäsa ställena?

När man väl hittat pulsen så gör man väl som med människor, räknar i 15 sek. sen multiplicera med 4. Men vad är en normal puls för en häst, var ligger gränserna för dålig kondition, medel, bra, toppen bra osv?

/Sweet_knorven som vill kolla sin hästs kondition

Sv: Hästens kondition

Bästa stället att känna hästens puls på är insidan av ganaschen. Om du klämmer åt lite lagom och känner dig fram kommer du att stöta på en rätt tjock korv som halkar undan under fingrarna. Kläm fast den mellan fingrarna och underkäkens skelett och variera klämkraften lite så kommer du att känna pulsen!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 856
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 624
Senast: Gunnar
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 952
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka