Hästen varm i höger bak ovanför hasen,insidan av låret

Kokosboll

Trådstartare
Upptäckte idag att min pålle var en aning varm i höger bak,ovanför hasen på insidan av låret om jag ska förklara det korrekt:crazy: Han är inte öm elr svullen.. någon som har en aning om vad det kan vara?? :confused:

Kan meddela att han har en liten senskada på höger fram på djupa böjsenans förstärkningsband...och har fått vilat nu i tre veckor och precis ätit klart sin kur på metacam,promenerar med han varje dag. När veterinären var ute och kollade på senskadan på höger fram så markerade han nåt steg på just höger bak på det benet han e varm i nu fast högre upp ovanför hasen fast på insidan av låret...så blir lite fundersam om det är nåt tok där :confused:tänker direkt på spatt och blir livrädd,men som vanligt ska man jämt tro det värsta..... 19årigt varmblod är han,aldrig varit skadad under dom 9 år jag haft han :(

386320_257975270917673_100001156051588_679238_1036441085_n.jpg

Sv: Hästen varm i höger bak ovanför hasen,insidan av låret

Kontakta din veterinär igen, det är endast där du kan få klarlagt om vad det kan handla om.

Sv: Hästen varm i höger bak ovanför hasen,insidan av låret

Jo precis..hon ska komma ut om tre veckor igen och gö ultraljud o kolla senskadan på höger fram och ahr det läkt så ska jag få börja rida igång han men vorre ju förjävligt om det är nåt i bakbenet nu oxå suck;/

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Ni som haft senskador på era hästar,berätta gärna hur pass allvarligt var det? hur visade dom det? hur långt tid tog det innan dom blev...
2
Svar
34
· Visningar
14 456
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka