B
busan
Hej blir såå trött på min goding ibland han är rätt stark och jag rider honom med mycket sätte o halvhalter osv
men så ibland så bara skiter han i min hand,typ vid nersakning o vid halt
fast han vet vad det mennas med förhållning osv,,
idag tappa jag tålamodet o det händer typ en gång om året hihi,
jag testade en hårdare variant en kort stund för att se hans reaktion, skrittade o tog lätt lätt i tygeln o mrkera med sättet att han skulle göra halt men lyssnade inte direkt el inte alls , tog då tag kraftigt i tylgarna en gång
o, han stanna,, skritta iväg en bit o gjorde det igen super mjuk hand o sättet,, stanna inte drog tag igen,, sen efter den gången så,, började han lyssna vid en mjukare hand o fick mycket beröm, körde så en stund o han lyssnade ,, sen provade jag trav,, trav en bit sen halt osv ,,
någon som har lite tips hur jag ska få honom lyssna bättre på handen?
som sakt blev såå trött på honom,, men,, de gav ju resultat till bättre
han är stark o pigg i sig själv
men så ibland så bara skiter han i min hand,typ vid nersakning o vid halt
fast han vet vad det mennas med förhållning osv,,
idag tappa jag tålamodet o det händer typ en gång om året hihi,
jag testade en hårdare variant en kort stund för att se hans reaktion, skrittade o tog lätt lätt i tygeln o mrkera med sättet att han skulle göra halt men lyssnade inte direkt el inte alls , tog då tag kraftigt i tylgarna en gång
o, han stanna,, skritta iväg en bit o gjorde det igen super mjuk hand o sättet,, stanna inte drog tag igen,, sen efter den gången så,, började han lyssna vid en mjukare hand o fick mycket beröm, körde så en stund o han lyssnade ,, sen provade jag trav,, trav en bit sen halt osv ,,
någon som har lite tips hur jag ska få honom lyssna bättre på handen?
som sakt blev såå trött på honom,, men,, de gav ju resultat till bättre
han är stark o pigg i sig själv
Senast ändrad av en moderator: