D
daysi
Måste påpeka igen att jag är HELT grön inom körning och ska INTE ge mig på något utan att ha kunnig hjälp till hands.
Tills det är dags att anlita den hjälpen frågar jag här på forumet.
När man fäster skaklarna i selen på hästens sidor - ska hästen backa in i skaklarna och därefter lyfts skaklarna uppåt och fästs (tycker de ser så smala ut med tanke på hästmagen - inte bara mina skaklar utan andras också som kör med sina pållar)?
Det låter ju enklast och det känns som om det är så det borde vara, men skakelfästena sitter ju liksom "upptill", ovanför den jätterunda magen. Kan man lyfta upp skaklarna över ryggen ovanför hästen och så nedåt och därefter in i fästena?
Min pållas mage är rätt så "tunnformad" nu av allt bete....
Jag hör att detta låter som en jättekorkad fråga...
Tills det är dags att anlita den hjälpen frågar jag här på forumet.
När man fäster skaklarna i selen på hästens sidor - ska hästen backa in i skaklarna och därefter lyfts skaklarna uppåt och fästs (tycker de ser så smala ut med tanke på hästmagen - inte bara mina skaklar utan andras också som kör med sina pållar)?
Det låter ju enklast och det känns som om det är så det borde vara, men skakelfästena sitter ju liksom "upptill", ovanför den jätterunda magen. Kan man lyfta upp skaklarna över ryggen ovanför hästen och så nedåt och därefter in i fästena?
Min pållas mage är rätt så "tunnformad" nu av allt bete....
Jag hör att detta låter som en jättekorkad fråga...